Welkom bij TONEELVERENIGING KAMELEON.
alweer 70 jaar een gezellige amateur-vereniging!

Welkom op de website van onze vereniging met veel informatie over de vereniging, haar voorstellingen en het laatste nieuws.

Kameleon is een kleine en gezellige vereniging voor jong en oud. Er worden afwisselend blijspelen, thrillers, komedies, volksstukken en serieuze stukken gespeeld. Twee keer per jaar is er een uitvoering in theater Spant! in Bussum, maar ook in het eigen gebouw is er vaak een hoop te doen.
Buiten het toneelspelen om kunt ook bij ons terecht voor decorbouw, schminken, kleding verzorgen, noem maar op!
Via het menu aan de linker kant komt u meer te weten over de vereniging en haar leden.

Naast toneelspelen organiseren we klaverjasavonden (koppelklaverjassen), elke 1e donderdagavond van de maand en 2 x per jaar in maart en november een rommelmarkt.

Bent u geïnteresseerd? Neem dan contact met ons op of kom een keer langs op een repetitieavond.

uitvoering De Jantjes uitgesteld
Door persoonlijke omstandigheden bij een van onze leden hebben we besloten om de geplande najaarsvoorstelling "De Jantjes" een jaartje uit te stellen. Sommigen hadden er zelfs al kaarten voor gereserveerd en we waren als vereniging al volop bezig met de repetities en voorbereidingen. Een dergelijk groot stuk vraagt echter heel veel van onze spelers, mensen achter de schermen en regisseur. Deze aandacht is nu even niet op te brengen.

Uiteraard gaan we wel proberen een "reguliere" voorstelling te brengen dit najaar. Binnenkort daarover meer informatie.

uitvoering 2018-Stop de tijd 22018-Een vrouw voor Daan Spetterende uitvoering in Spant!
Op zaterdag 15 december was het dan eindelijk zo ver. Zowel de jeugd als de volwassen van toneelvereniging Kameleon stonden na een half jaar repeteren op de planken met voor de pauze het stuk "Stop de tijd" waarin de jeugdleden een wonderbaarlijke reis door de tijd maakten en na de pauze het stuk "Een vrouw voor Daan" waarin Daan dan toch eindelijk de ware liefde mocht vinden.

Het werd een avond die onze stoutste verwachtingen overtrof. De jeugd had al heel snel het publiek in een lachende greep en wist het door onze eigen Desiree geschreven en geregisseerde stuk op een fantastische manier neer te zetten. Een uitdaging voor de volwassen, die na de pauze natuurlijk niet onder wilden doen. Door vlot spel en een behoorlijke doses humor lukte het om ook na de pauze het publiek uitstekend te vermaken.
Heel erg tevreden kijken we dan ook terug op twee spetterende uitvoeringen en vol energie gaan we graag op naar de volgende!

En de foto's? Die staan op deze site onder "Foto's".

uitvoering Zeer geslaagde uitvoering in Spant!
Na een wat lastige repetitieperiode kunnen we terugkijken op een zeer goede uitvoering van het stuk "oord tot de dood erop volgt". In een relaxte sfeer werd het mooie decor neergezet en de spelers lieten 's avonds zien dat het nog niet meevalt om de juiste schuldige(n) aan te wijzen. Vanuit het publiek waren er dan ook veel complimenten en hopelijk resulteert dit in iets meer bezoekers bij de volgende voorstelling.
We zijn dan ook supertrots op de enorme ploeg, leden en vrijwilligers, die hard gewerkt hebben om dit mogelijk te maken.

En de foto's? Die staan binnenkort op de site onder "Foto's".

Rabobank Clubkas Campagne Rabobank Clubkas Campagne Rabobank Clubkas Campagne
De Rabobank Gooi en Vechtstreek draagt het verenigingsleven in de regio een warm hart toe. Daarom organiseert zij "de Rabobank Clubkas Campagne" voor verenigingen en stichtingen. Ook onze vereniging deed mee aan deze Rabobank Clubkas Campagne.

Onlangs mochten we langskomen op de uitreiking. Dankzij de hulp van 47 leden mochten we een mooie donatie in ontvangst nemen. Met dit bedrag zijn we weer een stapje dichterbij de aanpassing van ons clubgebouw, zodat we een nog leukere theaterbeleving ervan kunnen maken.

uitvoering Repetitie van de jeugd Stop de tijd!
De jeugdafdeling is in januari begonnen met repeteren voor het nieuwe stuk.
Het script is nog in ontwikkeling, want het stuk wordt geschreven met medewerking van de jeugdleden. Zo hebben zij het basisidee neergelegd en denken ze mee over hun typetjes en vervolg-scenes. De eerste 4 scenes staan inmiddels op papier en het beloofd weer erg leuk te worden.
Tijdreizen is het centrale thema, maar waar komen we allemaal terecht???

Op 17 november zal de uitvoering plaatsvinden in theater Spant! Tijdens een gecombineerde avond met de senioren. Meer informatie volgt de komende tijd, kortom houd de website in de gaten!

Rabobank Clubkas Campagne Rabobank Clubkas Campagne
De Rabobank Gooi en Vechtstreek draagt het verenigingsleven in de regio een warm hart toe. Daarom organiseert zij "de Rabobank Clubkas Campagne" voor verenigingen en stichtingen. De Rabobank Gooi en Vechtstreek stelt hiervoor € 75.000 beschikbaar. Ook onze vereniging doet mee aan deze Rabobank Clubkas Campagne.

Van 6 t/m 21 maart a.s. mogen leden van de Rabobank Gooi en Vechtstreek drie stemmen uitbrengen op hun favoriete clubs, waarvan maximaal twee op dezelfde club. Deze leden ontvangen van de Rabobank per post een unieke stemcode.De waarde van een stem wordt bepaald door het totaal beschikbare bedrag van € 75.000 te delen door het aantal uitgebrachte stemmen. Onze vereniging ontvangt het aantal op ons uitgebrachte stemmen x het bedrag dat een stem waard is.

Kameleon kan dit geld goed gebruiken! Wij willen ons eigen clubgebouw verbouwen tot een echt theater. Het doel hierachter is dat wij regelmatig voorstellingen kunnen geven voor een lage toegangsprijs voor jong en oud. Zo maken wij het bijwonen van een toneeluitvoering voor iedereen toegankelijk!

Dus: Stem op Kameleon en draag bij aan het actief meedoen en/of het genieten van kunst en cultuur binnen Gooi en Vechtstreek. Kunst en cultuur verrijken tenslotte onze samenleving!

Direct naar de stem-site: Rabobank Clubkas Campagne

Rommelmarkt Zondag 15 april: Rommelmarkt
Zondag 15 april is er weer een rommelmarkt. De rommelmarkt zal plaatsvinden van 10.00 uur tot 14.30 uur.

Naast alle leuke spullen, zullen er ook allerhande lekkere versnaperingen te verkrijgen zijn aan de bar.
Deze dag wordt mogelijk gemaakt door de inzet van de leden en vrijwilligers die dit belangeloos doen, want alle opbrengsten zijn voor de clubkas.De entree is gratis, dus kom vooral allemaal een kijkje nemen.

Dus bent u nog op zoek naar spullen en draagt u de vereniging een warm hart toe, kom dan langs op de Elise Dammershof 12A te Bussum.

uitvoering 2017-Ja Zuster Nee Zuster Super gezellige jubileum-uitvoering in Spant!
Wat hebben we genoten! Een nagenoeg uitverkochte en enthousiaste zaal publiek heeft op zaterdag 18 november 2017 onze versie van "Ja zuster, Nee zuster" kunnen bewonderen en mee kunnen zingen met de meer dan 20 liedjes in theater Spant!
We zijn dan ook supertrots op de enorme ploeg, leden en vrijwilligers, die de afgelopen maanden heel hard gewerkt hebben om dit mogelijk te maken. Een jubileumvoorstelling om trots op te zijn!

En de foto's? Die staan binnenkort op de site onder "Foto's".