Welkom bij TONEELVERENIGING KAMELEON.
alweer bijna 75 jaar een gezellige amateur-vereniging!

Welkom op de website van onze vereniging met veel informatie over de vereniging, haar voorstellingen en het laatste nieuws.

Kameleon is een kleine en gezellige vereniging voor jong en oud. Er worden afwisselend blijspelen, thrillers, komedies, volksstukken en serieuze stukken gespeeld. Twee keer per jaar is er een uitvoering in theater Spant! in Bussum, maar ook in het eigen gebouw is er vaak een hoop te doen.
Buiten het toneelspelen om kunt ook bij ons terecht voor decorbouw, schminken, kleding verzorgen, noem maar op!
Via het menu aan de linker kant komt u meer te weten over de vereniging en haar leden.

Naast toneelspelen organiseren we klaverjasavonden (koppelklaverjassen) op elke 1e donderdagavond van de maand.

Bent u geïnteresseerd? Neem dan contact met ons op of kom een keer langs op een repetitieavond.

uitvoering poster Jubileumstuk groot succes
Op 5 november 2022 speelde Kameleon voor haar 75e jubileum na vele malen uitstel het stuk "De Jantjes" in een volle grote zaal van theater Spant!.

"De Jantjes" mag worden beschouwd als de eerste Nederlandse musical. Het stuk werd na de premiere in 1920 in bijna alle plaatsen in Nederland met ongekend succes vertoond en beleefde in de eerste 2 jaar meer dan 2000 uitvoeringen. Tussen 1920 en 2003 werd het steeds weer opnieuw door beroepsgezelschappen op het repertoire gezet. Dit meest gespeelde stuk in amateurtoneel wordt door Kameleon op geheel eigen wijze op de planken gezet.

Uiteraard kon u genieten van en meezingen met alle leuke en bekende liedjes uit deze serie, zoals "Wordt nooit verliefd", "Als je huilt, ben je een stakker" en "Omdat ik zoveel van je hou".

Op de site en op onze Facebook pagina treft u meer informatie over deze bijzondere voorstelling.

uitvoering Kameleon op Bussum Cultureel
Bussum Cultureel, het jaarlijks evenement waarop u met ons en met andere verenigingen in Bussum kon kennismaken, ging dit jaar als vanouds weer door en Kameleon was aanwezig met een voorproefje van de komende voortelling "De Jantjesr".

uitvoering Repetities weer gestart op alternatieve wijze
De repetities voor onze najaarsvoorstelling "De Jantjes" zijn ondertussen weer opgepakt. Uiteraard houden we hierbij zoveel mogelijk de richtlijnen in acht.
Ondanks dat we nog niet zeker weten wanneer de uitvoering zal zijn, zorgen we ervoor dat we zodra het kan een fantastische voorstelling kunnen laten zien.

uitvoering Repetities i.v.m. Corona tijdelijk stopgezet
De repetities voor onze najaarsvoorstelling "De Jantjes" zijn door de omstandigheden en in lijn met de adviezen tijdelijk stopgezet!
We blijven zo goed als het gaat wel onze teksten leren en vanuit de huiskamers de liedjes zingen, zodat we hopelijk in november alsnog een mooie voorstelling neer kunnen zetten.