Welkom bij TONEELVERENIGING KAMELEON.
alweer 70 jaar een gezellige amateur-vereniging!

Welkom op de website van onze vereniging met veel informatie over de vereniging, haar voorstellingen en het laatste nieuws.

Kameleon is een kleine en gezellige vereniging voor jong en oud. Er worden afwisselend blijspelen, thrillers, komedies, volksstukken en serieuze stukken gespeeld. Twee keer per jaar is er een uitvoering in theater Spant! in Bussum, maar ook in het eigen gebouw is er vaak een hoop te doen.
Buiten het toneelspelen om kunt ook bij ons terecht voor decorbouw, schminken, kleding verzorgen, noem maar op!
Via het menu aan de linker kant komt u meer te weten over de vereniging en haar leden.

Naast toneelspelen organiseren we klaverjasavonden (koppelklaverjassen), elke 1e donderdagavond van de maand en 2 x per jaar in maart en november een rommelmarkt.

Bent u geïnteresseerd? Neem dan contact met ons op of kom een keer langs op een repetitieavond.

Rabobank Clubkas Campagne Rabobank Clubkas Campagne Rabobank Clubkas Campagne
De Rabobank Gooi en Vechtstreek draagt het verenigingsleven in de regio een warm hart toe. Daarom organiseert zij "de Rabobank Clubkas Campagne" voor verenigingen en stichtingen. Ook onze vereniging deed mee aan deze Rabobank Clubkas Campagne.

Onlangs mochten we langskomen op de uitreiking. Dankzij de hulp van 34 leden mochten we een mooie donatie in ontvangst nemen. Met dit bedrag zijn we weer een stapje dichterbij de aanpassing van ons clubgebouw, zodat we een nog leukere theaterbeleving ervan kunnen maken.

Rommelmarkt Laatste Rommelmarkt
Zondag 14 april was het dan zover, voorlopig de laatste rommelmarkt.

Alle leuke spullen en lekker versnapering van de afgelopen jaren bleken niet voldoende om genoeg te verkopen, zpdat we er een leuk zakcentje aan overhielden. Een rommelmarkt is 2 dagen klaarzetten, verkopen en opruimen door een ploeg van 8 tot 10 leden. Die tijd stoppen we allemal liever in toneel maken, dus was het de laatste keer.

uitvoering De Jantjes uitgesteld
Door persoonlijke omstandigheden bij een van onze leden hebben we besloten om de geplande najaarsvoorstelling "De Jantjes" een jaartje uit te stellen. Sommigen hadden er zelfs al kaarten voor gereserveerd en we waren als vereniging al volop bezig met de repetities en voorbereidingen. Een dergelijk groot stuk vraagt echter heel veel van onze spelers, mensen achter de schermen en regisseur. Deze aandacht is nu even niet op te brengen.

Uiteraard gaan we wel proberen een "reguliere" voorstelling te brengen dit najaar. Binnenkort daarover meer informatie.

uitvoering 2018-Stop de tijd 22018-Een vrouw voor Daan Spetterende uitvoering in Spant!
Op zaterdag 15 december was het dan eindelijk zo ver. Zowel de jeugd als de volwassen van toneelvereniging Kameleon stonden na een half jaar repeteren op de planken met voor de pauze het stuk "Stop de tijd" waarin de jeugdleden een wonderbaarlijke reis door de tijd maakten en na de pauze het stuk "Een vrouw voor Daan" waarin Daan dan toch eindelijk de ware liefde mocht vinden.

Het werd een avond die onze stoutste verwachtingen overtrof. De jeugd had al heel snel het publiek in een lachende greep en wist het door onze eigen Desiree geschreven en geregisseerde stuk op een fantastische manier neer te zetten. Een uitdaging voor de volwassen, die na de pauze natuurlijk niet onder wilden doen. Door vlot spel en een behoorlijke doses humor lukte het om ook na de pauze het publiek uitstekend te vermaken.
Heel erg tevreden kijken we dan ook terug op twee spetterende uitvoeringen en vol energie gaan we graag op naar de volgende!

En de foto's? Die staan op deze site onder "Foto's".